Pravidla pro kategorii C3

Pravidla pro kategorii C3/Pro-Modified pro RC AST 2017

Jedná se o závod jednotlivců v extrémním terénu. Závod je rozdělen na sekce typu TROPHY a TRIAL. Každý závod bude mít minimálně čtyři sekce (dvě trialové a dvě trophy), ale může být i víc nebo méně v závislosti na časovém harmonogramu. Branky budou vytyčeny rozpůlenými tenisáky a trať bude vymezená páskou po celém obvodu nebo jen v určitých místech. Trestné body sestávají z kombinace trestných bodů za přestupky a za časový limit. U každé sekce bude traťový komisař zapisující body do jízdního výkazu. Do sekce smí vstupovat pouze jezdec a traťový komisař, ostatní zůstávají vně. Trénink v sekcích před závodem není povolen a trestá se vyloučením ze závodu.

Trophy sekce
- Rozhodující faktor je čas po průjezdu poslední brankou. Každá vteřina je brána jako jeden trestný bod. Dotek brány, couvání ani použití navijáku není penalizováno.
- Brána musí být projeta všemi čtyřmi koly, tzn. dotek není penalizován, ale pokud jezdec projede pouze třemi koly, musí se vrátit a pokus opakovat.
- Časový limit může a nemusí být stanoven, pokud ano, tak obvykle 10 minut, bude oznámeno vždy před závodem. Pokud je stanoven a jezdec jej nestihne, dostane penalizaci za každou neprojetou branku.
- Penalizace jsou za přejezd branky více než jedním kolem, opuštění sekce (ať jedním kolem, či celým autem) nebo repozice k poslední projeté brance (pokud se například kutálí ze srázu a komisař auto zachytí rukama), bodový příděl za jednotlivé přestupky bude upřesněn.

Trial sekce
- Jezdec se musí vejít do časového limitu (obvykle 10 minut, bude stanoveno vždy před závodem). Čas není rozhodující faktor, ale rozhoduje pouze při shodě trestných bodů.
- Penalizace jsou za dotek branky, couvání, použití navijáku, přejezd branky více než jedním kolem, opuštění sekce (ať jedním kolem, či celým autem nebo repozice k poslední brance (pokud se například kutálí ze srázu a komisař auto zachytí rukama). Pokud jezdec nestihne časový limit, dostane penalizaci za každou neprojetou branku. Bodový příděl za jednotlivé přestupky bude upřesněn.

Technická pravidla
- Maximální šířka 270 mm, maximální rozvor 340 mm
- Rám může být žebřinový, vana, trubkový nebo vzájemná kombinace, musí být dlouhý minimálně jako rozvor náprav, tedy od osy k ose nápravy
- Karoserie může mít libovolný materiál, musí být dlouhá minimálně jak rozvor náprav, tedy od osy k ose nápravy (kola tedy mohou přesahovat přes obrys karoserie)
- Minimální šířka karoserie musí být jako polovina šířky náprav s koly, měřeno v ose náprav (např. šířka náprav na kolech je 24 cm, takže v ose nápravy musí být karoserie široká alespoň 12 cm). Kola tedy nemusí být v půdorysu zakryta vpředu ani vzadu.
- Karoserie musí vypadat v rámci možností jako skutečné auto (většina crawler karosérií nevyhovuje, bude posuzováno individuálně, nejlíp po předchozí domluvě), musí mít vpředu aspoň náznak masky a světel (stačí samolepka), musí mít jednoduchý interiér zakrývající elektroniku a řidiče, součástí musí být také čelní sklo i na karoseriích s trubkovým rámem (Dingo, Deadbolt, Jeep G6 aj.)
- Elektronika modelu musí být zakryta a umístěna na rámu, servo na nápravě povoleno
- Pneumatiky libovolné, vnější průměr maximálně 120 mm (tolerance +2%), šířka libovolná, mohou být libovolně upravovány (zúženy, zmenšeny, prořezány)
- Motor může být stejnosměrný nebo střídavý, pouze jeden umístěný v rámu, zákaz MOA (motory na nápravách)
- Navijáky: jeden naviják je povinný, maximálně mohou být tři, winchdown (přitahování náprav k rámu) povolen, ovládání libovolné (manuálně, na vysílačce, na dálkové ovládání)
- DIG (blokace nebo odpojení zadní nápravy) povolen
- Řízení zadní nápravy zakázáno
- Vattera Twin Hammer může startovat, pokud bude splňovat výše uvedenéVyhodnocení závodu funguje na bázi součtu trestných bodů za trophy a za trial sekce. Nejlepší jezdec obdrží ohodnocení 100 % a další budou seřazeni podle něj. Součet procent za trophy a trial sekce dá jezdci výsledné procentuální ohodnocení, na základě kterého budou jezdci seřazeni v tabulce. 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky